Leírás
A Szurdokerdő kalandorai egy izgalmas, együttműködős kalandjáték 1-4 játékos részére. A játékosok a klasszikus játékban felderítik az erdőt, különböző szörnyekkel csatáznak, miközben különböző felszerelést gyűjtenek. Itt minden kooperatív! Közös erővel kell legyőznötök a legfőbb zsarnokot, hogy megszabadítsátok otthonotokat a sötétségtől.
Vajon ti nyertek majd?
A játékosok egy hatalmas erdőt, a Szurdokerdőt, fedezik fel a játék során. A társasjátékban az erdőt a játékosok bővítik az erdőlapkák segítségével, így a felfedezendő terület egyre nagyobb és nagyobb lesz. Kalandozzatok, fedezzétek fel Szurdokerdőt és győzzétek le a rengeteg végén váró szörnyet! Vajon sikerrel jár a küldetésetek vagy beletörik a kardotok?
Játék előkészületek:
Miután mindenki választott magának egy hőst, vegye magához a hozzá tartozó hőstáblát, erőkártyát és figurát, majd pedig egy kék (hősök gömbjeinek és zsarnokok veszélyszintjének jelölése) és piros (a hősök életpontjainak jelölése) jelölőt is. Majd keressétek meg a kezdőlapkát (a hátlapja eltér a többi lapka hátlapjától) és a zsarnoklapkát.
Ez utóbbit helyezd a játéktér szélére és ennek tetejére helyezd összekeverve a maradék erdőlapkát. Következő lépésként képpel lefelé fordítva keverjétek meg a szörnyjelölőket és rakjátok a játéktér szélére. Külön-külön keverjétek meg és alkossatok 3 lefelé fordított különálló húzópaklit. A jelölőket helyezzétek mindenki számára könnyen elérhető helyre, ez lesz a közös készletetek.
Már kezdődhet is a játék! Az lesz a kezdőjátékos, aki a legutóbb járt erdőben.
Minden forduló két egymást követő fázisból áll:
1. fázis: Felfedezés
A fázis során a játékosok 1-1 lapkával bővítik az erdőt. Az óramutató járásával megegyező irányba haladva húzzatok egy-egy lapkát az erdőlapkapakli tetejéről – ezt felfordítva bővítsétek valamelyik irányba a már meglévő erdőt. (Figyeljetek arra, hogy a már meglévő utak folytatódjanak és kerüljétek el a zsákutcákat!)
2. fázis: Kaland
A kezdőjátékossal kezdve mindenki dob a 4 hőskockával és egy egy akcióhoz rendeli azokat. Az eredményeknek megfelelően irányítja majd a saját hősét. (Dobás előtt ellenőrizd le, hogy van-e hatással rá méreg.) Ha nem tetszik valamelyik dobás, akkor egyszer újradobhatod a kocka eredményét – ezután bármilyen sorrendben végrehajthatod őket. Lépés, összpontosítás, különleges akciók, megidézés!
Lépés: A hőskocka 1-2-3-as értékű oldalai. A játékos köteles végrehajtani a lapka hatását.
Összpontosítás: A kockák 4+ értékű oldalai. Ezáltal juthat a játékos gömbhöz (ezt csak a következő körtől lehet felhasználni).
Különleges akciók: A hőskocka 5 és 6-os értékű oldalai.
Megidézés: A kocka bármelyik oldala duplázva. Ezáltal a kör végéig jár egy plusz erőkocka.
Zsákmánykártyák használata: A zsákmánykártyáknak két típusa van: állandó (mindig figyelembe kell venni) és korlátozott (csak az aktív játékos köre alatt kell figyelembe venni).
Gömbsáv és a gömbök használata: 10-nél több gömbje egy játékosnak sem lehet. Ezek segítségével dobható újra a csatakocka, lehet vásárolni a kofától vagy 3 db-ot elkölthetsz, hogy felszabadítsd az egyedi erődet.
Győzzétek le a szörnyeket, jussatok el az erdő szélére és nézzetek szembe a szörnyű zsarnokkal, aki elől nincs menekvés. Fedezzétek fel a sűrű rengeteget, ha pedig merésznek érzitek magatokat, akkor ugorjatok fejet az 5 részes kampányba!
Légy bátor és tedd próbára tudásodat az egyszemélyes játékmódban, ahol egy kétfős hőscsapatot irányíthatsz. A fordulók menete ugyan az, mint a rendes játék során.
A Szurdokerdő kalandorai játékban saját kedvetekre állíthatjátok a nehézségi szintet. Egy különleges kalandos társasjátékról van szó, amely könnyen értelmezhető és rengeteg változatosságot rejt magában az egyszemélyes játékmódtól kezdve egészen a nehézségi szint megválasztásáig.
Vajon ti elsőre legyőzitek a nagy zsarnokot?
Játékosok száma: 1-4 fő
Becsült játékidő: 45-60 perc
Életkor: 10+